سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دل دیوانه

تاتو طرحی است که با استفاده از سوزن های ظریفی که بر روی دستگاه تاتو نصب می شود ،بعد از بی حسی تاتو، رنگ را به داخل پوست وارد میکنند. این طرح ها هم به صورت موقت و هم به صورت دائم روی بدن قرار میگیرند که در نوع موقت آن رنگ تاتو توسط سوزن به داخل پوست تزریق نشده و فقط طرح مورد نظر روی سطح خارجی پوست هک می شود. در این صورت رنگ تاتو بعد از مدتی از روی پوست پاک می شود. و نیازی به دستگاه ریمورتاتو برای پاک کردن آن نیست.

تاریخچه تاتو

سالیان سال است که تاتو در بین قشر خاصی از مردم با فرهنگ و اعتقادات متفاوت مرسوم بوده است. برخی از فرهنگ ها معتقد به این موضوع بوده اند که داشتن تاتو روی بدن نشانگر توانا بودن آن شخص در آن زمینه است . در یونان اما از تاتو برای استفاده جاسوسی و رد و بدل اطلاعات بین جاسوسان استفاده می شده است.در ژاپن نیز افراد با جایگاه های اجتماعی متفاوت ، توسط تاتو از هم متمایز می شدند.

 

امروزه نیز تاتو مورد توجه بسیاری از مردم به ویژه جوانان قرار دارد. رنگ تاتو و نوع آن طرح تاتو به صورت سلیقه ای بوده و بسیاری از افراد برای نشان داد سمت و سوی فکری خاص خود و یا حتی تنها به دلیل زیبا بودن طرح تاتو ، از آن بر روی بدن خود استفاده می کنند. هر ساله جشنواره هایی برگزار می شود که در آن ها افراد با تاتو و رنگ تاتوهای متفاوت ظاهر می شوند. تاتو در کشور تایلند رواج بیشتری نسبت به دیگر کشورها دارد تا حدی که رشته تاتوکاری و ارائه مدرک آن تنها در دانشگاه های این کشور صورت می گیرد.

جدا از تاتو روی بدن ، نوع دیگری از تاتو در بین خصوصا خانم ها ، رواج دارد و آن هم تاتو ابرو ، خط چشم و خط لب است. بسیاری از خانم ها و گروهی از مردان برای تغییر در چهره خود به تاتو ابرو ، خط چشم و خط لب روی می آورند. نکته مهم در اینجا ، تغییر عقیده و نظر افراد بعد از مدتی در مورد طرح تاتو و رنگ تاتو منتخب برای خود است. روش های متعددی برای ریموو کردن تاتو از نقاط مختلف بدن وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم .

همانطور که پیش از این هم گفته شد ، اگر تاتو به صورت موقت با استفاده از رنگ تاتوهای معمولی انجام شده باشد، نیازی به دستگاهریموور تاتو نیست . اما اگر تاتو دائمی باشد، روش هایی وجود دارد که به متاسفانه به صورت قطع و کامل تاتو را از بین نمی برد ولی تا حد نسبتا زیادی رنگ تاتو را کم رنگ میکند.

1- یکی از روش ها لایه برداری پوست است. به این صورت که شما می بایستی در ابندا پوست را خیلی سرد کنید تا اندازه ای که بی حس شود . بعد از آن با استفاده از ابزارهای مخصوص ریموور تاتو لایه های پوست را که رنگ تاتو روی آن است را کنده تا تاتو از بین رود. بعد از انجام این کار جای زخم روی پوست باقی خواهد ماند.

2- روش دیگر جراحی پوست است که در این روش پوست را می شکافند برای خارج کردن رنگ تاتو. البته با این کار هم جای زخم بعد از جراحی باقی خواهد ماند.

3- روش دیگر که نسبتا راحت تر است ، لیزر پوست می باشد. اما به دفعات زیادی برای از بین رفتن رنگ تاتو نیاز هست که هزینه زیادی را هم به دنبال دارد. در نهایت هم امکان باقی ماندن جزئی تاتو وجود دارد.

مضرات تاتو

قبل و بعد از تاتو کردن خطرات جدی وجود دارد که می بایستی حتما این موارد مد نظر قرار گیرد.

1- حساسیت های پوستی مخصوصا به رنگ تاتو (رنگ قرمزبیش از همه رنگها )

2- انتقال بیماری های خونی به دلیل استفاده از ابزار آلوده

3- بیماری های جدی پوستی

4- عفونت های پوستی بعد از انجام تاتو


میکروبلیدینگ 

میکروبلیدینگ چیست؟

نسلی دیگر از تاتو روی بدن تحت عنوان میکروبلیدینگ در صنعت مد و آرایش فعالیت میکند. که البته تفاوت های اساسی این دو روش با هم ، متقاضیان با سلیقه های متفاوت را به سمت خود میکشد.

با توجه به پیشرفت روزافزون علم در تمامی زمینه ها، محصولات و صنعت آرایشی نیر به سرعت در حال پیشرفت و رقابت با روش های قدیمی در حوزه خود می باشد. زیبایی از جمله مواردی است که در تمامی دوران مورد توجه انسان ها به ویژه خانم ها و همچنین افرادی که در زمینه مد و فشن فعالیت دارند ، بوده و خواهد بود. روش ها و فنون مختلفی برای آرایش صورت وجود دارد که در این میان پرپشت  بودن موهای ابرو و مژده ، یکی از مواردی است که تاثیر به سزایی در زیبایی صورت می تواند ، داشته باشد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که کم پشتی موها در ناحیه ابروهایتان شما را آزرده می کند، حتما به فکر روش هایی برای رفع این مشکل بوده اید. بعد از تاتو و میکروپیگمنتیشن ، میکروبلیدینگ ، روش نوینی است که به تازگی و حدودا دو سالی می شود که برای کشیدن طرح تاتو و نقوش روی بدن مورد استفاده می گیرد. به عبارتی دیگر میکروبلیدینگ نوعی از تاتو است اما با تفاوت هایی ! دستگاه تاتو با استفاده از سوزن های ظریفی که روی دستگاه کار گذاشته شده است ، رنگ تاتو را به داخل پوست تزریق می کند و طرح مورد نظر را روی بدن ایجاد می کند. اما تفاوت روش میکروبلیدینگ با تاتو در این مورد است که در میکروبلیدینگ خطوطی نامنظم به صورت ریز و درشت و ظریف لابه لای ابروهای شخص ایجاد می کنند که اتفاقا به دلیل همین نامنظم بودن این خطوط ، طرح حالتی طبیعی به خود میگیرد. این عمل در میکروبلیدینگ توسط دستگاهی غیر الکتریکی انجام می شود. تفاوت دیگر این روش با تاتو در عمق تزریق رنگ تاتو به پوست هم می تواند باشد. در میکروبلیدینگرنگ در سطح کم عمق  تر پوست نسبت به تاتو قرار میگیرد و به راحتی می توان آن را پاک و طرحی دیگر را جایگزین کرد. البته این نکته را هم می بایستی در نظر گرفت که به دلیل کم عمق بودن رنگ در پوست ، ماندگاری این روش نیز طبیعتا کمتر است. از طرفی چون ممکن است سلیقه افراد در طول زمان تغییر کند، روش میکروبلیدینگ بیشتر مورد توجه عموم قرار گرفته است. 

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

هر دو این روش ها ، زیر مجموعه ای از تاتو محسوب می شوند. با این تفاوت که تاتو به لایه های عمیق و زیرین پوست نفوذ می کند اما در میکروپیگمنتیشن ، به نسبت روش تاتو ، رنگ به لایه های کم عمق تر نفوذ کرده و در روش آخر ، یعنیمیکروبلیدینگ ، رتگ تاتو به لایه های سطحی تر و کم عمق تر پوست حتی نسبت به مبکرپیگمنتیشن قرار می گیرد و به همین دلیل ماندگاری کمتری نیز دارد. البته دو روش آخر جز تاتو نیمه دائمی محسوب میشوند.

هزینه میکروبلیدینگ

در بین سه روش یاد شده ، روش میکروبلیدینگ هزینه بالاتری نسبت به دیگر روش ها دارد. البته هزینه ها در مناطق مختلف می تواند متغیر باشد اما به طور کلی و عرف ، کار میکروبلیدینگ حدودا بین 400 تا 700 هزار تومان هزینه دارد.

 

پوست یکی از مهمترین و حساس ترین نقاط بدن است که در زیبایی انسان تاثیر به سزایی دارد. تمامی روش هایی که در این مقاله به آن ها پرداخته شد ، بی شک دارای عوارضی هر چند کم ، هستند که متقاضیان برای انجام آن می بایستی حتما این موارد را در نظر داشته و با علم به این موضوعات اقدام کنند. مهمترین نکته ای که بایستی رعایت شود ، رعایت اصول بهداشتی در انجام این قبیل کارهاست . حال با توجه به نکات و مواردی که گفته شد ، افرادی که علاقه مند به اصلاح نقص های ابرو خود می باشند ، و طبیعی بودن آن هم برایشان از اهمیت زیادی برخوردار است و تاتو دائمی را نمی پسندند ، می توانند از روش میکروبلیدینگ استفاده کنند.

روش انجام میکرودرم ابریژن

کسانی که قصد انجام میکرودرم ابریژن را دارند، حتما این نکته را در نظر بگیرند که این کار نیاز به تخصص و دانش زیاد و دقیق دارد. لذا حتما در مطب و کلینیک های پزشکی این کار را انجام دهند و حتما تحت نظر پزشک های پوست اقدام به انجاممیکرودرم ابریژن کنند. قبل از میکرودرم ابریژن نیاز هست که شما پوست خود را به طور کامل از لوازم آرایشی پاک کنید و حتما قبل از انجام این کار پوست خود را پاکسازی کنید.

کار میکرودرم ابریژن حدودا 20 الی 30 دقیقه طول می کشد.پس از آن برای جلوگیری از التهاب و خشک شدن پوست از کرم های کاهش دهنده التهاب نظیر زینک و استفاده می کنند. کسانی که شاغل هستند و نیاز هست در طول روز بیرون و در معرض آفتاب باشند ، میتوانند فقط از کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

شما می توانید روش میکرودرم ابریژن را حداقل بین 3 تا 5 جلسه به فاصله یک ماهه برای جوان سازی پوست خود به کار ببرید.

هزینه میکرودرم ابریژن

 

هزینه ها معمولا بسته به مطب و پزشک و همچنین منطقه  مورد نظر متغیر است ولی به صورت حدودی هزینه میکرودرم ابریژن جلسه ای بین 70 تا 100 هزار تومان در نظر گرفته شده است.